A tavaszi aukció előtt a Kieselbach Galéria ismét megrendezi eladással egybekötött kiállítását. A klasszikus és modern képek a Kieselbach Galéria saját válogatási elveit tükrözik, míg a fiatal kortárs képzőművészetet reprezentáló anyagot Pados Gábor, az acb Galéria tulajdonosa állította össze.
A két galéria együttműködése révén a múlt és a jelen, a tradíció és az abból építkező mai művészet egymás mellett, egymást segítve jut el a közönséghez. Jó hír, hogy a jól ismert klasszikusoktól (pl. Gulácsy Lajos, Telepy Károly, Mednyánszky László) a fiatal kortársakig terjedő kínálat minden darabja megvásárolható, ráadásként pedig, ahogy azt a Kieselbach Galériától már megszokhattuk, a kiállításhoz ismét készült egy színvonalas katalógus is. A 480 oldalas kötet gazdag reprodukciós anyaggal és művészettörténészek által írt tanulmányokkal segíti a bemutatott művek megismerését.
Ízelítő a tarlaton látható alkotásokból:
A 19. századi magyar festészetet idén is múzeumi rangú művek sora reprezentálja. Telepy Károly, Keleti Gusztáv és Mednyánszky László alkotásai mellett Munkácsy egy jól ismert remekműve, mégpedig a világhírű Tépéscsinálókhoz készült alaktanulmánya is a kiállítás része.
A modern magyar festészet nagy generációjából Rippl-Rónai József és Gulácsy Lajos egyaránt egy jelentős olajképpel és egy pasztellel, míg Vaszary János egy csodálatos életképével került a válogatásba. Koszta József művészetét egy alföldi táj, valamint az életmű egyik legjelentősebb darabja, a magyar impresszionista festészet remekműve, a Kukoricatörés című alkotás reprezentálja.
A magyar szecessziót gróf Batthyány Gyula – a Gyagilev féle orosz balettől ihletett – Háremben című képe, míg az art decót többek között Sassy Attila páratlanul dekoratív aktja, Góth Imre Fiatal lány mandarinnal című képe, valamint Scheiber Hugó és Kádár Béla kompozíciói képviselik.
A Kieselbach Galéria könyveiben és kiállításain mindig igyekezett a képzőművészet és a történelem összefüggéseit bemutatni. Erre ad most ismét lehetőséget egy különleges, az elmúlt több mint kilenc évtizedet külföldön átvészelt nemzeti ereklye felbukkanása, mely még az országgyűlés ajándékaként 1929-ben került Londonba, Lord Rothermere-hez. A Jaschik Álmos egyedi grafikáival díszített “Trianon-albumban” feltűnnek a magyar történelem nagy királyai, hadvezérei, politikusai, tudósai és művészei, valamint az elszakított területeket jelképező híres épületek. Most kivételes, rövid és megismételhetetlen alkalom nyílik arra, hogy a ritka és rendkívül jó állapotban megmaradt kódex ismét magyar tulajdonba kerüljön.
A kiállításon mindezek mellett rendkívül gazdag válogatás mutatja be a magyar női alkotókat is Anna Margittól, Barta Márián, Ország Lilin, Sylvester Katalinon, Maurer Dórán és Keserü Ilonán át egészen Keresztes Zsófiáig. Rajtuk kívül nagy hangsúlyt kaptak azok a női textílművészek is, akik kiemelkedő sikereket értek már el szakmájukban. A mostani tárlaton Kuchta Klára, Szilvitzky Margit és Hübner Aranka alkotásai adnak ízelítőt a műfajok határát elmosó, a sík- és térművészet, a festészet és az iparművészet eszközeit egyaránt felhasználó műfaj kortárs törekvéseiről.
A tárlat igazán színvonalas anyagából az 1945 utáni absztrakt irányzatok képviselői sem hiányoznak, így mások mellett Frey Krisztiántól, Bak Imrétől, llés Árpádtól, Korga Györgytől, valamint Bernáthy Sándortól is láthatnak műveket a művészetrajongók.
Színek, realizmusok, meglepetések
Kieselbach Galéria, Budapest
2021. május 10-ig
Kérjük, a látogatás rendjéről a galéria honlapján tájékozódjanak!