Erik Kessels (1966) kamera, sőt objektív nélküli fotós. Zsenialitása abban rejlik, hogy már meglévő fotókat hasznosít újra, s az újrarendezés és -felhasználás által válik alkotójukká. A Mai Manó Házban látható kiállítására tizenhét projektjét (köztük egy kifejezetten Budapestről szóló fotókönyvét) hozta el, melyek végigvezetik a látogatókat Kessels teljes, immár húsz éve tartó életművén.

Erik Kessels munkáiban található fényképek a legkülönfélébb archívumokból származnak: a tudományos, nyilvános és magángyűjteményektől a bolhapiacon vásárolt családi albumokon át egészen az online fotókig. A Mai Manó Házban látható egyedi válogatásban láthatnak képsorozatot duzzadt szemű, vérző orrú gyerekekről (Kessels saját gyerekei egy-egy otthoni baleset után), belenézhetnek egy férj és feleség utazós-nyaralós képeibe, amikor is a fotós mindig a férj volt, az alanya pedig a feleség valamilyen szép helyen pózolva. Külön blokkot szentel Oolongnak, a japán nyúlnak, akinek gazdája évekig fotózta kedvenc házibarátját mindenféle tárgyakkal (gofri, falevél, kisautó) a fején, de megmosolyogtatóak az „ujjas” képek is, hisz egy-egy belógó ujjperc miatt elrontott képhez sokunknak fűződik személyes élménye is.

Erik Kessels több élete
Mai Manó Ház, Budapest
2019. augusztus 18-ig